Szolovej

Szolovej

Lukasenko megígérte, hogy Porosenko bármely kérését teljesíteni fogja

2014. december 21. - Razbojnyik

Alekszandr Lukasenko belorusz elnök kijelentette, hogy minden, amit ukrán kollégája, Petro Porosenko kérni fog, 24 órán belül teljesítve lesz – tudósítja a BELTA.

„Bármit is kért Ukrajna elnöke – ezt nyíltan kimondom -, mi mindig mindent megtettünk. Ez így lesz ezentúl is” – jelentette ki Lukasenko a két elnök kijevi találkozóján. A belorusz politikus hozzátette, hogy Porosenkoval „szomszédok és fivérek”.

„Azt akarom, hogy Ukrajnában minden rendben legyen. Sokan ezt úgy fogják fel, mint valami játékot és így tovább. Én tudom, hogy ön nem így gondolja. Ön az elnök, önnek ez fájdalmas. Nekem szintén fájdalmas, és én ebből indulok ki” – mondta Lukasenko, aki december 21-én, vasárnap érkezett Kijevbe.

Az ukrán elnök a maga részéről kifejezte reményét, hogy sikerül helyreállítani az ukrajnai konfliktus résztvevői között a megbeszélések intenzitását Minszk közvetítésével. Kiemelte, hogy a Belorussziával folytatott együttműködésnek köszönhetően „a diplomácia történetébe bevonultak olyan fogalmak, mint a «minszki formátum», «minszki memorandum», «minszki jegyzőkönyv» és «minszki megállapodások» – közli a TASSZ.

Ugyanakkor Lukasenko megkérte ukrán kollégáját, hogy az ne beszéljen a minszki megállapodások eredményei kapcsán az ő érdemeiről. „Ön hívott fel telefonon, hogy szervezkedj, segíts nekünk, eljönnek az embereink, a képviselőink. Én szervező vagyok, nem pedig béketeremtő, és nem is közvetítő” – hangsúlyozta a belorusz elnök.

Eredeti cikk: http://lenta.ru/news/2014/12/21/lukashenko/?f

 

süti beállítások módosítása